Til Litlos
Reportasjetur over Hardangervidda i forbindelse med jubileumsbok om Litlos turisthytte.
Hus

Om Litlos

Litlos ligger på kanten av vestlandsnatur i et meget fiskerikt område. Hytta ligger fantastisk til med flotte turmuligheter utenom merkede stier. Erfarne fjellturister kommer gjerne hit både i vinter- og sommersesongen. På vinteren er har hytta åpent rundt påske og her inne på vidda er det barskt og vakkert. Velger du påskeklassikeren Hardangervidda på langs, er Litlos en sentral hytte.

Inne på vidda

Litlos ligger på kanten av vestlandsnatur i et fiskerikt området. Hårteigen, viddas store landemerke, ligger i dagsturavstand fra hytta. Litlos er den turisthytta som ligger lengst fra vei i Nord-Europa. Her inne møtes spreke og trivelige fjellfolk i alle aldre.

Fasiliteter

• Hytta har 52 senger fordelt på 14 rom, 2-, 4-, 6- og 8-manns rom.
  • På hytta har du tilgang til dusj med myntautomat og kaldt/varmt vann på gangene.
  • Litlos er utstyrt med aggregatstrøm, og det er mulighet for leie av telefon (satelitt).
  • Man kan tegne DNT-medlemskap på hytta, og en kan leie kanoer og redningsvester.

Husk å ta med gyldig medlemskort!

Bli medlem
Bli medlem